Söndag-måndag

Idag är det söndag, och idag var vi i kyrkan. Finns inte så mycket att säga, men det var väl helt okej för att vara min första gång. Jag trodde faktiskt det skulle vara tråkigare än vad det var. 

Därefter kyrkan så åkte vi hem, tog de lite piano, åt lunch samt gjorde oss redo inför kvällen. Vi åkte till våra kusiner som bor cirka 10 minuter bort för en (potluck) bbq typ, utan kött haha. Potluck är då när man tar med sig egen middag samt efterrätt och de fanns verkligen goda saker där kan jag säga. Förutom maten och efterrätterna så fanns det även folk, cirka 70 st. Mest för att de är en familj som ska flytta till Portland, som bott i Philomath i hela sitt liv ungefär.
 
Träffade även väldigt många fotbollsgrabbar som frågade lite grejer angående hur det är i Sverige samt vilken position jag spelar. Sedan så rullade de bara på, vi kom in på ämnet fotboll (soccer) väldigt mycket. Så de hela slutade med att vi satt och snackade hur vi skulle kunna ställa upp laget nästa år för att vinna semi-finalen som dem åkte ut ur förra året och gå till final istället. Så imorgon (måndag) ska jag till Physical doctor kl 15.00 på dagen för att få mitt tillstånd för soccer. Därefter på kvällen runt 18.30 så ska jag ha min första träning, och denna vecka gör vi doubles. Vilket innebär att vi har två träningar per dag, kl 7-8 på morgonen samt 17.30 - 19.30. Ska bli sjukt gött att vara ute på planen igen.

Sedan när vi kom hem från the "bbq party" så tog vi de ännu mer piano, chillade med dator och sen med mina syskon bara. Spelade lite call of duty som jag antar att jag kommer göra ganska mycket här då de inte finns något att göra. Eftersom söndagar är en återupphämtningsdag, så du kan bli pigg på måndag när skolan väl börjar. Nu hade jag tänkt sova, klockan är lite över midnatt och jag behöver ta igen lite sömn från soft landing camp. 
 
Snor din bild Frida, hope you don't mind.
 
C ya later

Kommentarer
Postat av: frida

no I didnt

2012-08-27 @ 20:51:08
URL: http://glossyblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0