State Championship

Tjena allihopa! som ni kanske vet vid det här laget så spelade vi semi-final igår och vi vann! känslan är verkligen verkligen obeskrivlig. I alla fall, vi mötte McLoughlin som var rankad #1 i hela staten (4A) och dem hade inte förlorat en enda match, så deras record var (15-0). Vi visste vid de laget då att vi var tvugna att spela smart, enkelt och snabbt. Å de gjorde vi, men inte tillräckligt eftersom i första halvlek i den 24e minuten gör dem sitt första mål på oss. De fick verkligen hela vårt lag att sänka sina huvuden men jag laget i egna händer och skrek att vi måste rycka upp oss och kämpa som ett lag. Så den 28e minuten så får vi en hörna, och jag som hörnläggare la den ganska perfekt till en teammate som kunde nicka in den så de blev 1-1. Halvlek. I andra halvlek gick vi ut hårt, och efter ett inlägg av mig kunde en lagkamrat skjuta på målvakten som boxade ut den, som sedan gick till oss igen och en annan lagkamrat kunde skjuta in den jävla bollen i målet. Så de var 2-1 till oss nu och vi var gladare än någonsin. (63minuten) vilket innebar 17 minuter till att gå vidare till State Final! men med bara 42 sekunder kvar av den ordinarietiden så gör dem ett till mål och de blir 2-2. Vidare till förlängning (2x10) och ingen av oss gör mål så de är vidare till straffläggning. Vi säger såhär; McLoughlin satte 2/4 straffar och vi satte fyra i rad vilket gjorde att vi gick vidare så inga mer straffar behövde läggas! 

Å känslan när hela laget stormade vår fjärde straffläggare.. obeskrivlig! Nu väntas finalen på lördag och vi möter
La Salle som sägs vara bra. Men under vår semi blev jag skadad eftersom de mexikanare vi mötte inte kunde lira boll. Skadade min högerfots-vrist och min arm ordentligt, men de gjorde också att vi fick många frisparkar emot oss. Men jag tog smällarna som jag egentligen inte skulle gjort, men de går nog faktiskt inte att bestämma. I alla fall, ligger nu i sängen, stannade hemma från skolan, med intagen sömn, öm jävla vrist (med is på) och en öm arm.
 
Finalen kommer att sändas Live på lördag 9pm EST vilket blir 3.00 svensk tid (SÖNDAG), hoppas ni är uppe då och streamar vår match. Hemsidan där ni kan streama från är --> http://osaa.playonsports.com/events/37367 <-- Så klicka in där på söndag kl 3.00 och se mig och mitt lag kämpa för en historisk titel. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0