STATE CHAMPIONS

Yes we're state champions now. 

Senast så berättade jag lite om semi-finalen som vi lirade och lyckades vinna via straffläggning. Den känslan var underbar, men en annan känsla som var ännu mer underbar och rörande var.. denna. State Champions, år 2012 och det är Philomath varsity som håller i trofén. Love this team. 
 
Men det är också jävligt tråkigt, nu eftersom fotbollen är helt över. Sedan den 11 september år 2012 har jag burit två väskor till skolan varenda dag, ena med schoolstuff som pärmar, papper, pennor och idrottskläder. Medans jag i den andra har haft all the soccer equipment. 
 
Mitt dagliga schema har varit att jag på måndagen hade två väskor redo för mig att gå till skolan, vaknar 7.20 och klär på mig och borstar tänderna innan jag fick skjuts till skolan. (skippade alltid frukost) Därefter var det såklart skola från 8.05 till 3.10pm varje dag, och efter det var det soccer practice. Två timmar varje dag och sedan vissa veckor var mer annorlunda än andra eftersom vi hade två matcher. Då hade vi pre-game practice och team dinner, vilket då var på måndagar. Sedan match på tisdag, och pre-game practice och team dinner igen på onsdag eftersom de sedan var match igen på torsdag. Fitness friday och sedan vilohelg, sen back to reality. Sjukt långa bussresor med detta laget som nu satt sig starkt på vad som betyder någonting, vi har gjort allting tillsammans, dragit en slagg på ett hotell, spelat fotboll när de var helt kolsvart, vunnit ett playoff game, vunnit en kvartsfinal, vunnit en semi-final och blivit state champions! 
 
We've been written history for Philomath Boys Soccer and I'm a part of this freakin' team. How lovely. 
På måndag som sista period för dagen kommer det vara en Big Blue Assembly för oss soccerplayers som kommer att hållas in the gym. Då är de vi 20 stycken som kommer att kliva in på de blåa golvet som kommer vara täckt av ballonger och lampor. 
 
Tills dess. Imorgon efter skolan ska jag dra till kusten med min familj och värdfaderns föräldrar. Vi skall träffa min värdmammas systrar, umgås och shoppa! Eftersom denna vecka är thanksgiving week så är det mycket spenderande med familjen som kommer att utföras. 
 
Detta stod också i nyheterna dagen efter: 
 
"As Philomath’s players celebrated on the field after the game, they lifted Swedish foreign exchange student William Karlsson high in the air as Karlsson waved his country’s flag." So what happend last night?
 
En bra bild kommer senare. Tills dess (igen) San Fransisco om 10 dagar, walla.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0