Mid-year orientation

Tiden går så jävla fort här och nu är det redan februari, och lite dryga 5 månader kvar här i Staterna. Är så himla upptagen så nu klockan 8.10 på kvällen vill jag bara sova.
 
Så som jag har berättat i tidigare inlägg så har jag ju börjat simning, och på fredag å lördag så är det Districs så det är bara att tagga! Mer seriöst och sen så blir det nog kanske att raka av benen för att bli snabbare i vattnet, men vad fan gör det? är så jävla långsam anyways. 
 
Har hängt riktigt mycket med polare på sistone, lirat xbox, dragit på bio, börjat satsat hårt på gymmet och gjort mina läxor som är sååå rooliga. Med mitt simlag gör vi så himlans många grejer, såsom middag hos någon i laget eller ute på en restaurang. Dock efter varje away swim-meet har vi stannat och köpt middag, vilket oftast blir snabbmaten som USA levererar, som då oftast blir Mc Donalds, Taco bell, KFC, Carl's Jr osv you name it!
För er som funderar på att börja simma så kan jag säga att det är värt det! i början trodde jag de skulle vara sjukt jobbigt och inte alls vara bra på det. Men vem fan är bra när man aldrig någonsin gjort det förut? Okej i alla fall jag började på botten och gick uppåt, och nu tycker jag det är så sköönt att bara dyka i simbassängen efter en lång skoldag. I och med att vi är 50 st i mitt swim-team så gör det att vi har bra kommunikation och (nästan alla) är sams med varandra. Finns ju några douches som verkligen inte vill vara där och plaskar runt som om de vore 12, fast de är 14. Sedan också en brud som vägrar lyssna på våra coacher (riktigt barnslig) en freshmen, och då säger jag bara: vafan gör du då i simbassängen din jävel? 
 
Det var de med simningen, och nu till vad jag gjorde idag: Började med att jag vakna, käka frulle sen kom en belgarisk utbytesstudent till mitt hus för att vi skulle dra till Salem, Oregons' Capitol och träffa andra studenter och ha Mid-year orientation med våra area representive's. De gick bra, inga stora problem här inte! Allting bara rullar och rullar som det ska. Lite svennehäng och en missad skoldag+simning är ju inte helt fel direkt. 
 
Även fått mail angående Seattle som är mellan den 5e och 7e April som jag funderar på att gå på. De som är från ICES kan ju ta och skriva till mig och säga om ni ska dra på den eller inte! Ska nog bli fett, och Fredrik din gris som läser detta, jag ska bli med!
 
Asså livet här är ju som i Sverige fast är mer engagerad med sport här, så tror de är svårt att verkligen gå upp i kroppsfett genom att bara käka onyttigt. Snart börjar ju Track och Tennis också som jag funderar på att göra, men så klart de kostar pengar.. 
 
Track skulle dock vara så underbart sweet, 100m, 200m, staffetter, längdhopp å grejer, ni som känner mig vet ju att jag är hyfsat snabb.. (skryter lite) men de skulle som sagt vara riktigt najs.
 
Tennis har jag inte lirat på några år men det ska också bli kul eftersom de flesta av mina polare är både i denna sporten och Track. Baseboll pallar jag inte köra, de är som simning: visste/vet att jag inte är bra på det i början, då kommer de bara suga att va sämst i laget på något som är mer lagsport än simning. Sen är de massa fjollor där också som tror de är bättre än alla andra och är riktiga douches, vad jag hört. Inte för att jag har något emot dem dock men orkar inte börja på något jag vet jag suger på.
 
IF you would want me to start typing in English instead just tell me and I'll might do every other Swedish-written and English-written posts. Have a good one! Peace
 

Kommentarer
Postat av: Ami

Kul att du skriver här igen Wille. Verkar som du har fullt upp! Du ser ju ut som ett riktigt pro där på fotot! ILU

2013-02-06 @ 07:18:22
Postat av: Stephanie -pluggar på college i Minnesota

Simninglåter kul! Roligt att du är med i en sport! Det hjälper med kompisar och upplevelsen så himla mycket :) njut av andra halvan av året!

Svar: Jarå det är suveränt, eller ja.. det var! :) Så du har alltså varit utbytesstudent i High School, sen valde du att dra på College också? Fan nu blev jag ju intresserad! Lägg till mig på facebook så kan vi snacka om ditt år i Arizona och hur de nu är i Minnesota! http://www.facebook.com/WWILLEH Hare!
William Karlsson

2013-02-10 @ 18:07:50
URL: http://Stephaniejf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0